Travel must do: Go to Cuba

Cuba

A couple of years ago i went to Cuba with friends. Love, loveee, loveeeeddd the salsa dancing there and also the old cars where beautiful to watch as well as the perfect blue sea at Varadero. I’m happy that I went there already though, because I think a lot will change in the years that are about to come. Since more and more tourists are going to Cuba, the influence of the communism will probably decline and more business people will go there to start big fancy hotels or restaurants and destroy a lot of the beautiful old buildings. At least, that is what I am expecting. Either way, I want to go back there someday. Dance some more, while drinking some Cuba Libre! This photo was taken in Santiago de Cuba.

5 thoughts on “Travel must do: Go to Cuba

  1. Pingback: Travel must do: Go to Cuba | Home Far Away From Home

  2. Wauw, jij hebt een leuke blog!
    Misschien kunnen we elkaar gaan volgen?
    Ik ga trouwens deze zomer waarschijnlijk naar Cuba, heb je nog een aantal tips?
    Want het lijkt ons wel duur, vliegtickets 900euro, autuhuur etc, hoe hebben jullie het precies aangepakt?
    Liefs,
    Eveline x

    • Dankjewel! Leuk om te horen :) ik ben trouwens echt verliefd geworden op jouw dream dress post haha, heb je die uiteindelijk zelf nog gekocht? Of is hij echt onbetaalbaar? En wat leuk dat je naar Cuba gaat! Ik wil er elke keer een wat uitgebreidere post over maken, maar het komt er maar niet van.. waar je in ieder geval echt heen moet gaan is trinidad, sowieso een mooi stadje maar wat nog leuker is is dat je ‘s avonds op een plein bij allerlei trappen heel leuk kan salsa dansen en naar optredens kijken! Zo vet! Havana is natuurlijk ook mooi (één tip, doe niet alles te voet – dat deed ik als echte hollander – want dat overleef je niet in die hitte) en varadero is super chill om naar het strand te gaan! Wij zijn trouwen met openbaar vervoer gegaan! Gewoon bussen. Was wel goed te regelen :) hoop dat je hier wat aan hebt!

      • Ziet er leuk uit! Dankjewel voor tips, maar ik heb het gevoel dat het toch handiger is als je ter plekke een auto huurt? Of niet? En mijn droomjurk is 300euro en helaas nog niet in mijn bezit (ik ben aan het sparen voor Cuba, haha). Liefs, x

  3. Ja misschien wel handiger inderdaad, ben je wel vrijer in waar je naar toe gaat en je kan gewoon direct naar een casa of hotel rijden! (ik had toen trouwens vooral, misschien 1 x niet, in casa particulares geslapen. Is wel echt een leuke evaring!) Ik had alleen toen geen geld voor een auto :p en die bussen zijn ook wel chill hoor. Oohw en 300 euro :o aaaah dat is echt te veel! Spaar inderdaad maar voor Cuba ;) Xx

Leave a Reply

